onsdag 13 augusti 2008

Tog hunden på en långpromenad.

För honom var det väl rena barnleken, han tassade på som vanligt. Själv tyckte jag det var rätt jobbigt när vi kommit halva vägen och solen small igång och det blev 100 grader varmt.
Tur hunden var med och kunde släpa mig uppför långbacken som vi skulle uppför då.

Träffade på en hel del andra hundar, med folk efter sig i koppel då förstås. Gosak är ju en himla nyfiken vovve så han ville väl helst hälsa på allihop, men det fick han inte för mig. Vissa människor som var ute tog det hela med ro, andra med lite väl mycket ro. Ena snubben skulle prompt förbi precis brevid mig med sin morrande hund, hanhund antar jag eftersom han tydligen hette Chiefen.. otäck jävel och där stod jag med Gosak nerkörd i ett dike och hoppades att gubbfan hade tillräcklig pli på sin hund där han gick. Lååångsamt knatade de förbi och Chiefen lät som en jänkare där han tassade fram med sitt dova elaka muller i magen..

Gosaken han bara viftade på svansen och undersökte resten av diket och sen gick vi hem, med säkert avstånd till läskiga Chiefen och hans husse.

Inga kommentarer: