måndag 23 augusti 2010

Första arbetsdagen..

..började lite lätt och skönt med att mocka en box i övre stallet, sen blev det rengöring av toalett och två boxar i det andra stallet, körde lite skottkärror och fyrhjuling och hade mig. Drack kaffe och skrubbade badkar och fyllde med vatten. Slängde åt hästarna lite hö och for sedan hem.

Gick och satte mig i badkaret och tvättade av mig och sen tänkte jag blunda i tio minuter.. Jo tjena. 2 timmar senare vaknade jag i full panik och insåg att det var dags att hämta barnen.

Ruskade på huvudet och knatade iväg för att hämta kottar, fick med mig en extra hem som vi bjöd på den delikata smaksensationen: ICA:s nudlar med biffsmak. Barnen jublade, jag muttrade.

Fick skjuts till bilmeken och hämtade min bil, insåg snart att handbromsen hade behövt en ordentlig genomsmörjning, men det hanns inte med eftersom klockan var sju och barnen snart skulle i säng. Så jag fyllde på några välbehövda vätskor (glykol och spolarvätska) dammsög ur bilen lite hastigt och sen slängde vi oss in för kvällsmat och sänggående.

Nu ska jag sova.. en eller två timmar försent som vanligt, men sånt är livet.
Gud vad jag vill slippa ombesiktning..

Inga kommentarer: