måndag 20 september 2010

Började dagen..

..med försovning de luxe och vaknade av att bossen sms:ade och frågade hur jag mådde. Mitt svar: Fan. Har sovit över.
Sen blev det spurt att klä sig, tanka bil och fara till stallet. Möttes mestadels av skratt och glada miner som tur var.

Mockade tre boxar, städade lill-toan och telefonrummet och utfodrade hästarna. Sen körde jag traktor!!! På riktigt!! Med flit!!

En gång klättrade jag upp på pappas Ferguson Grålle. Jag pekade på nånting: Vad händer om man trycker här?? Testa får du se, sa pappa.
Sen upprepades dessa fraser några gånger tills jag kom till en speciell spak eller knapp. När jag ryckte i den gick nämligen traktorn i gång och började rulla iväg till min stora skräck och med pappa hysteriskt skrattande bakom mig.

Den gången körde jag inte traktor med flit.

Vi var i Birsta jag och ungarna också. Handlade lite smått och gott som behövdes och sen åt vi världens äckligaste slemburgare på Motorcykel-Kalles snabbmatsrestaurang. Sen trallade vi oss iväg hem med min bil som låter som ett reaplan.

Inga kommentarer: